سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/7/6
10:52 ع

هزاران نفر از مردم اسپانیا که در میان آنها متفکران و شخصیتهای دانشگاهی دیده می‌شوند، به اسلام روی آورده و حقانیت این دین آسمانی را مورد تأکید قرار داده‌اند.

عبدالنور برادو رئیس انجمن اسلامی کاتالونیا، اسپانیا اظهار داشت: با وجود فعالیتهای ستادهای بی‌رحمانه رسانه ای غرب علیه اسلام، تشرف به این دین مبین درحال افزایش است.

درحالی که آمار اخیر نشان داده حدود 3 تا 4 هزار نفر از مردم کاتالونیا به تازگی مسلمان شده اند، برادو اعتقاد دارد که این تعداد حتی بیشتر از تعداد گزارش شده است.
سعید الرطبی رئیس شورای اسلامی پالنسیا نیز اظهار داشت: میزان رشد اسلام در این منطقه بسیار زیاد است، بسیاری از اسپانیایی ها پس از سیاحتهای معنوی متوالی، با تشرف به دین اسلام آرامش می یابند.

الرطبی گفت: از 150 هزار مسلمانی که در پالنسیا زندگی می کنند حدود 90 هزار نفر رامهاجران تشکیل داده اند. وی این روند را محدود به اسپانیا نداست و گفت: افزایش میزان تشرف به اسلام در سراسر اروپا و آمریکا نیز مشاهده می شود.

کاتالونیایی ها برای نخستین بار در سال 1960 اسلام آورده و تعداد آنها بسیار اندک بود اما امروز هزاران نفر از مردم کاتالونیا مسلمان هستند.

کاتالونیا منطقه خودمختار اسپانیا است که مساحت آن برابر با 31950 کیلومتر مربع و جمعیترسمی آن 3/6 میلیون نفر گزارش شده است، مرکز کاتالونیا شهر بارسلون است.

در این منطقه 100 هزار مهاجر مراکشی زندگی می کنند که علت آن نزدیکی جغرافیایی بامراکش است.

جمعیت کلی مسلمانان اسپانیا 5/1 میلیون نفر در مقابل 40 میلیون نفر اسپانیایی غیر مسلمان است.

اسلام دومین دین بزرگ این کشور پس از مسیحیت است که در سال 1967 براساس قانون آزادی دینی به رسمیت شناخته شده است.

 


      عمر جیم...
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ