سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

86/7/28
9:43 ص

                           اسلام و مسلمانان در اتریش

اسلام دینی است که ماهیتی جهانی دارد. این دین از خاورمیانه تا شمال آفریقا، از اروپا تا قلب آفریقای سیاه، از روسیه تا مناطق جنوب شرق آسیا را در برگرفته است. حضور اسلام برای مناطق بسیاری از جهان یک تحول بزرگ و آغاز مقطعی جدید در تاریخ است به همین دلیل گروه دین و اندیشه خبرگزاری مهر به بررسی چگونگی ورود اسلام به کشورهایی می پردازد که فعالیتهای اسلامی و همچنین حضور اولیه مسلمانان در آنها قابل توجه است.

                                                  نمایش تصویر در وضیعت عادی

 کشور اتریش در نیمکره شمالی و نیمکره شرقی در مرکز قاره اروپا واقع شده و بخش مهمی از ناحیه آلپ شرقی و منطقه دانوب اصلی ترین مظهر جغرافیایی آن را تشکیل می دهد و به دریا راهی ندارد. اتریش به عنوان نگین کشورهای اروپایی محل تلاقی راه های بازرگانی و ترانزیتی و نیز محل تلاقی فرهنگهای تمام منطقه اروپا بوده و چهار راه این کشورها محسوب می شود. مساحت اتریش 83856 کیلومتر مربع است و کشورهای چک و آلمان در شمال، ایتالیا و اسلوانی در جنوب، مجارستان و اسلواکی در شرق و سوئیس و لیختن اشتاین در غرب همسایگاه این کشور هستند ادامه مطلب...

86/7/19
11:9 ص

 

                                          رشد گرایش به حجاب اسلامى در سوئد                                       

 

براساس یک تحقیق از گرایشات اجتماعى و صنفى زنان مهاجر تبار ساکن سوئد، تمایل به استفاده از حجاب و پوشش اسلامى، بویژه در میان دختران نوجوان مسلمان تبار در جامعه سوئد افزایش یافته است. «زنان محجبه شاغل در امور مختلف جامعه، با حفظ حجاب و حمل روسرى نشان مى‏دهند با افتخار و پاکدامنى، مى‏توانند در جامعه حضور داشته باشند.»

                                                       نمایش تصویر در وضیعت عادی
بنا به تحقیقاتى که توسط یک بانوى خبرنگار سوئدى به نام خانم «کاترینا بیروال‏» صورت گرفته، بانوان و زنان جوان مسلمان که بعضا سالها در سوئد زندگى کرده‏اند، بیش از زمان زندگى در کشورهاى قبلى خود، به مت‏حفظ سنتها و پوشش اسلامى و استفاده از روسرى گرایش پیدا کرده و پیوسته بر تعداد خانمهاى محجبه افزوده مى‏شود، به گونه‏اى که مى‏توان گفت پوشش موى سر اکنون رایج‏شده است. ادامه مطلب...

  

86/7/10
11:15 ص

 

           گرویدن همه ی اهالی یک روستا به اسلام

 

 به نقل از Islamicnews با تلاش یک گروه اسلامی کلیه جمعیت 318 نفری یک روستا در کشور نیجر به دین اسلام گرایش پیدا کردند. بر پایه این گزارش این عده برای آگاهی هر چه بیشتر از مبانی دین اسلام در کلاس هایی که توسط جامعه بین المللی ترویج اسلامی ترتیب داده شده است حضور می یابند

                                                          نمایش تصویر در وضیعت عادی

به نقل از Islamicnews با تلاش یک گروه اسلامی کلیه جمعیت 318 نفری یک روستا در کشور نیجر به دین اسلام گرایش پیدا کردند.
بر پایه این گزارش این عده برای آگاهی هر چه بیشتر از مبانی دین اسلام در کلاس هایی که توسط جامعه بین المللی ترویج اسلامی ترتیب داده شده است حضور می یابند.
این گزارش حاکیست ار ابتدای سال جاری تاکنون نیز 92 نفر در کشور آفریقایی الجریا به دین اسلام گرایش یافته اند.
بنابر این گزارش در میان این عده، تعدادی از مهاجران فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی به چشم می خورد.
گفتنی است جامعه بین المللی ترویج اسلامی تاکنون در 6 کشور آفریقایی فعالیت خود را آغاز کرده است.

آینده روشن


  

86/7/2
9:29 ص

                                         خطر بالقوه

در حالى که موج مسلمان شدن مردم اروپا روندى تصاعدى یافته است، کارشناسان این قاره در جست و جوى راز این گرایش جدید هستند.

روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» در گزارشى نوشت: «مرى فالوت»، هیچ شباهتى به یک مظنون تروریست ندارد و اصلاً نمى توان در مورد او چنین پنداشت. یک زن فرانسوى سفیدپوست لاغراندام و محجوب که با تلفن همراه خود با دوستانش در حال گپ و گفت وگو بود و غیرقابل تشخیص از دیگر زنانى که در کافه نشسته بودند، قهوه مى نوشید؛ این دقیقاً همان چیزى است که مسؤولان ضدتروریست اروپایى را نگران ساخته و توجهشان را به سمت هزاران نفر چون او جلب کرده است. خانم «فالوت» که تازه به اسلام گرویده، از چشم پلیس یک خطر بالقوه به شمار مى آید.

                                         نمایش تصویر در وضیعت عادی

ادامه مطلب...

  

86/6/17
9:4 ص

            اعتراض مسلمانان زنگبار به ممنوعیت رانندگی زنان با پوشش صورت

 

مقامات زنگبار در اقدامی که تنها با هدف گرفتن جمعیت قابل توجه مسلمان این منطقه صورت گرفته، رانندگی زنان محجبه را ممنوع اعلام کرد که مسلمانان این جزیره آفریقایی با استناد به بی پایه بودن این تصمیم، به آن معترض شدند.

رمضان خطیب رئیس پلیس زنگبار مدعی شد هدف از این ممنوعیت کاهش تصادفات رانندگی بوده که طی سال گذشته تعداد آنها به 680 مورد رسیده است. این در شرایطی است که وی هیچ اشاره ای نکرد که آیا تاکنون تصادفی رخ داده که علت آن به طور مستقیم به حجاب زنان یا پوشش صورت آنها ارتباط داشته باشد یا خیر.

                           نمایش تصویر در وضیعت عادی

زنان مسلمان در داشتن پوشش صورت آزاد هستند اگر چه اسلام پوشیدن حجاب را برای زن مسلمان واجب کرده است.

یک گروه اسلامی در زنگبار که 95 درصد از جمیعت یک میلیونی آن مسلمان هستند به این ممنوعیت اعتراض کرده و آن را مخالف فرهنگ محلی توصیف کردند.

شیخ خالداذان رئیس مرکز اسلامی تبلیغ گفت: این ممنوعیت قابل قبول نیست چرا که هیچ پایه حقوقی برای این قانون وجود ندارد و ما با آن مبارزه خواهیم کرد، چرا که پوشیدن حجاب و حتی پوشش اختیاری صورت برای زن فضیلت تلقی می شود.

طی سالهای اخیر ممنوعیت حجاب و یا پوشش صورت به موضوع روز کشورهای بسیاری تبدیل شده که این امر بیش از هر کجای دیگر در کشورهای اروپایی مشاهده می شود

 زنگبار اگرچه نیمه مستقل عمل می کند، اما بخشی از کشور تانزانیا تلقی می شود.

یکی از زنان محجبه که به این قانون معترض بود گفت: اعتقاد ندارم که این ممنوعیت در کاهش تصادفات نقش داشته باشد پلیس باید عامل حقیقی تصادفها را یافته و آن را از بین ببرد. این امر با اعتقادات من منافات دارد چرا که تنها همسرم مرا بدون پوشش صورت می بیند.

 

منبع : خبرگزاری مهر

 


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ