سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

86/3/9
6:4 ص

مبلغ مسیحی پس از کنکاش در قرآن مسلمان شد.

 

یکی از مبلغان دین مسیح پس از قرائت قرآن به قصد یافتن خطا و کنکاش، با حقایقی مواجه‌شد که موجب حیرت او و در نهایت مسلمان شدن وی و عده زیادی از مسیحیان کانادا شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجده، «گاری میلر» مبلغ دین مسیح و کانادایی‌الاصل، عضو هیئت علمی دانشگاه «ملک فهد» عربستان در رشته ریاضیات است.

وی که علاقه وافری به منطق و تسلسلات منطقی در امور دارد، با اعتقاد به این مسئله که قرآن 14 قرن پیش تنها از صحراء و جاهلیت سخن گفته؛ اقدام به مطالعه عمیق این کتاب الهی کرد تا خطا و اشتباهات موجود در آن را ثابت کند و به هم‌کیشان خود بفهماند که انجیل بسیار کامل‌تر از قرآن مسلمانان است.
نقطه قابل توجه اینجاست که وی پس از قرائت قرآن متوجه شد نه تنها هیچ خطا و اشتباهی دراین کتاب مقدس نمی‌گنجد بلکه از مسایلی یاد شده است که در هیچ کتاب مقدس دیگری بیان نشده است.
به عنوان مثال وی دریافت که تنها قرآن است که سوره کاملی را به حضرت مریم اختصاص داده‌است و در این سوره به‌گونه‌ای از کرامت مریم(س) صحبت شده‌است که حتی در انجیل یافت نمی‌شود.
همچنین وی دریافته است در قرآن کریم نام حضرت عیسی(ع) 25 بار آمده‌است، این درحالی‌است که نام پیامبر اکرم(ص) تنها پنج بار ذکر شده‌است.
او برای پیداکردن اشتباه در قرآن دوباره تلاش کرد و پس از قرائت آیه 82 سوره نساء بر حیرتش افزوده‌شد. « افلا یتدبرون القرآن و لو کان من عند غیر الله لوجدو فیه اختلافا کثیرا» چراکه با توجه به این آیه، قرآن مسلمانان و غیر مسلمانان را به تدبر در قرآن فرامی‌خواند و تاکید می‌کند چنانچه این کتاب از جانب خداوند متعال نازل نشده‌بود، مملو از دوگانگی و اختلاف بود.
آیه دیگری که حیرت این مبلغ مسیحی را دوچندان کرد، آیه 30 سوره مبارکه انبیاء بود: (او لم یر الذین کفروا ان السماوات والارض کانتا رتقا ففتقناهما وجعلنا من الماء کل شی حی افلا یؤمنون).
این قضیه مربوط به نظریه انفجار بزرگی‌است که ثابت می‌کند، آسمان و ستارگان در نتیجه یک انفجار عظیم شکل گرفته‌است. (رتق) یعنی چیزی فشرده و به هم پیوسته و (فتق) یعنی چیزی جدا و منفک، این آیه به تخلیه گاز و مایع سیتوپلاسم اشاره دارد که پس از 14 قرن در علم اثبات شده و آن مواد تخلیه گاز و مایع سیتوپلاسم(چیزی مثل آب) ماده تشکیل دهنده جهان هستی است.
وی گفت: چطور برخی می‌توانند ادعای دروغین گروه‌های متعصب را که می‌گویند؛ قرآن اندیشه‌های حضرت محمد (ص) است، باور کنند و چطور ممکن است که پیامبر اسلام که پیش از نزول قرآن بنابر روایات قرآن و احادیث، سواد خواندن و نوشتن نداشته است؛ 1400 سال پیش درباره گاز تشکیل دهنده زمین سخن بگوید.
در نهایت، تحقیقات این مبلغ مسیحی در قرآن موجب شد تا وی به دین اسلام مشرف شود.
وی در حال حاضر با ارائه مقالات خود پیرامون اعجاز علمی قرآن در اقصی نقاط جهان برای دین اسلام تبلیغ می‌کند و موجبات تشرف بسیاری از غیر مسلمانان را به دین اسلام فراهم کرده‌است.
از جمله آثار وی درباره اسلام می‌توان به قرآن حیرت‌برانگیز، فرق بین قرآن و کتاب مقدس و نظریه اسلامی درباره روش‌های تبشیر اشاره کرد که به زبان انگلیسی بر روی اینترنت و با این نشانی در اختیار کاربران قراردارد: gmiller@kfupm.edu.sa

سایت ستاد نماز به نقل از ایکنا-www.rahyaftegan.com


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ