سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

86/3/14
8:54 ص

یک پروفسور زن تازه مسلمان کانادایی به عنوان رئیس جامعه اسلامی قاره آمریکای شمالی انتخاب شد.
به گزارش سایت بازتاب به نقل از «نیویورک تایمز» ، خانم پروفسور «متسون» 43 ساله کانادایی الاصل به عنوان رئیس جامعه اسلامی آمریکای شمالی، که بزرگترین سازمان گروه های مسلمان آمریکا و کانادا محسوب می شود برگزیده شد. وی قبلاً یک مسیحی کاتولیک بوده و همچنین، نخستین زن و نخستین کانادائی غیر مهاجری است که به این مقام می رسد.
خانم متسون با منشی آرام به عنوان یک کاتولیک از قشر متوسط جامعه در «کیچنر» (حدود 60 مایلی جنوب غربی «تورنتو» کانادا متولد شد. او بیشتر به عبادت خداوند در کلیسا علاقه داشت.نمایش تصویر در وضیعت عادی
او به تدریج پرسش هایی راجع به «کاتولیسم» و معنویت از معلمانش می پرسید و در دانشگاه «واترلو» به تحصیل در فلسفه و هنرهای زیبا پرداخت. وی همچنین در سال 1986 و در حالی که در پاریس در حال تحصیل بود، با نخستین دوست مسلمان خود ملاقات کرد. به این ترتیب وی در بازگشت، مطالعاتش را در مورد اسلام گسترش داد و در کلاس های عربی شرکت کرد به گونه ای که او هم اکنون به راحتی عربی صحبت می کند.
متسون برای نخستین بار در جزیره ای در یکی از دریاچه های کانادا در ملک خانوادگی دویست ساله خودشان، ضمن آشنایی با قرآن، تحولی روحی یافت و در سال 1987 به عنوان یک استادیار دانشگاه، به اسلام گروید. او در مصاحبه ای گفت: «این جامعه مذهبی، چهارچوب خوبی برای تجربیات روحی به من می داد.»
نخستین حضور او در جامعه عظیم مسلمانان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه برای تدریس داوطلبانه به زنان افغانی در یک کمپ 100 هزار نفری پناهندگان در پیشاور پاکستان بود که البته بعدها طالبان از حضور زنان در کلاس های او جلوگیری کرد. او در همان جا با یک مهندس مصری ازدواج کرد.
www.kayhannews.ir
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ