سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

86/3/15
11:51 ص

هفته‌نامه "اکونومیست" چاپ لندن نوشت: انگلیسی‌های تشرف یافته به اسلام نقش مهمی در پیوند دادن مسلمانان مقیم این کشور با جامعه انگلیس دارند.

درشماره جدید این نشریه که هفته آینده منتشر می‌شود، آمده است: نتایج یک تحقیق درباره تازه مسلمانان در انگلیس نشان می‌دهد، اکثر زنان تازه مسلمان انگلیسی افرادی هستند که برای فرار از نگاه مردان به سمت اسلام و استفاده از حجاب جلب می‌شوند.

گزارش اکونومیست دلیل گرویدن مردان انگلیسی به اسلام را نیز نظام خانوادگی اسلامی و احترام عمیقی دانسته که به مردان به عنوان نان‌آوران خانواده گذارده می‌شود.

هفته‌نامه انگلیسی تلاش برای ترک اعتیاد به الکل و مواد مخدر را نیز از دیگر دلایل گرویدن غیر مسلمانان به اسلام دانسته و افزوده که بخش اندکی از افراد نیز وجود دارند که به دلیل سیاست خارجی انگلیس به سمت فرقه‌های تندتری از اسلام گرایش پیدا می‌کنند.

برپایه این گزارش، انگلیسی‌های اسلام‌آورده عموما با پیش داوری منفی در جامعه مواجه هستند، زیرا زنان به اسلام گرویده عموما به دلیل زندگی در پشت حجاب و مطیع بودن مورد ترحم قرار گرفته و مردان آنان نیز افرادی تندرو شناخته می‌شوند.

اکونومیست افزود: برخی از تحلیلگران در انگلیس با اشاره به مسلمان شدن "جو احمد دابسون" فرزند یکی از اعضای سابق دولت و "یحیی بیرت" پسر رییس سابق بی.بی.سی حتی ترویج اسلام در این کشور را روندی خطر توصیف می‌کنند.

هفته‌نامه انگلیسی همچنین حضور سه تازه‌مسلمان انگلیسی در میان مظنونان بازداشت شده نقشه انفجار هواپیماهای مسافربری عازم آمریکا از انگلیس را موجب افزایش نگرانی‌ها از وضعیت تازه مسلمانان توصیف کرد.

به‌نوشته این نشریه، تعداد تازه‌مسلمانان در انگلیس بسیار معدود بوده و بیشتر این افراد نیز به دلایل شخصی و غیرسیاسی به اسلام گرویده‌اند.

اکونومیست نوشت: نتایج یک تحقیق موسسه "بنیاد اسلامی" در اسکاتلند نشان می‌دهد ‪ ۱۴‬هزار و ‪ ۲۰۰‬تازه مسلمان در انگلیس هستند که برابر با یک درصد از جمعیت ‪ ۱/۶‬میلیون نفری مسلمانان در این کشور است.

هفته‌نامه انگلیسی، خودداری مسلمانان از تبلیغات گسترده دینی را یکی از دلایل پایین بودن تعداد تازه مسلمانان در انگلیس توصیف و اضافه کرد: اکثر تازه مسلمانان افرادی هستند که شخصا به سمت اسلام جذب می‌شوند.

اکونومیست در پایان این گزارش، اکثر تازه مسلمانان انگلیس را افرادی میانه‌رو معرفی کرد که نقش پر اهمیتی در پیوند دادن مسلمانان انگلیس با دیگر اقلیت‌های این کشور دارند.


 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ