سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

86/3/16
10:47 ص

گردشگرجوان اتریشی در ایران مسلمان شد

"استفان پیبر" (‪ (stephan pieber‬جوان ‪ ۱۹‬ساله اتریشی که برای یک سفر ‪۲۵‬ روزه تفریحی به ایران سفر کرده، در جریان این سفر و براساس علاقه قبلی خود به دین مبین اسلام مشرف شد.

استفان که اکنون نام "علی" را برای خود برگزیده است، روز چهارشنبه در گفت‌وگو باخبرنگار ایرنا، گفت: در ‪ ۱۳‬سالگی با دیدن یک خواب دچار تحولی درونی شده و به مطالعه و بررسی ادیان مختلف الهی علاقه‌مند شده‌است.

وی افزود: در همین ارتباط با مطالعه کتب‌های موجود در اتریش در زمینه دین اسلام و همچنین مطالعه قرآن که به زبان آلمانی ترجمه شده، به دین اسلام با توجه به ویژگیها و شرایط آن علاقه شدیدی پیدا کردم.

این گردشگر تازه مسلمان شده سپس اظهار داشت: شش سال به بررسی و مطالعه ادیان مختلف الهی پرداختم و در نهایت دین اسلام را به عنوان کاملترین و برترین دین الهی و آسمانی دریافتم.

وی در خصوص میزان شناخت خود از دین اسلام گفت: براساس مطالعاتی که دراین زمینه داشتم، اسلام را دینی با ویژگی‌ها و مشخصات منحصربفردی می‌دانم که برابری، برادری، مساوات، عدالت و حق و حقیقت از جمله مشخصه‌های اصلی این دین الهی است.

به گفته "علی استفان"، دین اسلام به عنوان دین برتر از سوی عیسی(ع) به پیروان خود بشارت داده شده و این نشانه برتری و کامل بودن این دین نسبت به سایر ادیان است.

وی افزود: حضرت محمد(ص) پایه‌گذار دین اسلام است و انسانی مهربان، امین و حامی محرومان و مظلومان بوده است.

وی که در طول سفر خود به شهرهای مشهد و قم سفر کرده و با یکی از مراجع تقلید نیز دیداری داشته است، گفت: شهرهای مذهبی دارای ویژگیهای خاصی هستند به ویژه در صحن مرقد مطهر امام رضا(ع)، انسان دنیا را فراموش کرده و شور و شوق عجیبی به انسان دست می‌دهد.

این گردشگر اتریشی علت انتخاب نام علی برای خود را، شناخت از امام اول شیعیان با توجه به مطالعاتی که داشته عنوان کرد و افزود: از نظر من امام علی(ع) شخصیتی عادل، عالم، باتقوی و رئوف بوده که فرزندان بزرگ و مهربانی داشته است.

علی استفان گفت: من در تشرف به دین اسلام راه صحیح را انتخاب کرده‌ام و هیچگاه از این انتخاب پشیمان نخواهم شد.

وی ادامه داد: اسلام از نظر من دین دارای وحی و الهی است و دینی با ارزش، بخشنده و بزرگ است، چراکه هر مسلمان چه سیاه، سفید، هندو و با هر فرقه‌ای از نظر اسلام دارای ارزش است و اسلام کسی را بر کسی برتر نمی‌داند مگر در داشتن دین و عدالت.

وی اظهار داشت: اسلام دینی جامع و اجتماعی است و در این دین بیشتر شاهد کارهای اجتماعی و مشارکتی هستیم.

"علی استفان" در پایان با بیان اینکه علاقه زیادی برای تشرف به مکه و زیارت خانه خدا دارد، اظهار امیدواری کرد که در آینده زمینه برای زندگی و حضور بیشتر در کشور ایران برایش فراهم شود.

وی در این گفت‌وگو با آشنایی اندکی که با زبان فارسی و عربی پیدا کرده است، با لهجه‌ای شیرین "شهادتین" را خواند.

سایت نوسازی-rahyaftegan.com


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ