سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

86/4/12
9:11 ع

                      زنان مسلمان چینی ، نماز جماعت را به امامت زنان برگزار می‌کنند

 

شهر مسلمان نشین زوهونگ با داشتن بیش از 20 امام جماعت زن در چین از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در این شهر زنان امور دینی زنان هم‌کیشان خود را به عهده دارند و نماز جماعت را برپا می‌کنند.

                                                     نمایش تصویر در وضیعت عادی

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از روزنامه تایمزآو ایندیا، چا‌پ هند، چین از معدود کشورهایی است که زنان مسلمان در نقش امام جماعت نماز را با دیگر زنان اقامه می‌کنند.

شهر مسلمان نشین زوهونگ با داشتن بیش از 20 امام جماعت زن در چین از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در این شهر زنان امور دینی زنان هم‌کیشان های خود را به عهده دارند و نماز جماعت را برپا می‌کنند.

خانم وانگ شان، که یک پرستار مسلمان است در این باره می گوید: «20 سال پیش تصمیم گرفتم که با یادگیری زبان بتوانم قرآن و برخی کتب دینی را برای بالابردن سطح آگاهی خود در دین اسلام مطالعه کنم. اما پس از مدتی دریافتم که بسیاری از زنان مسلمان چینی به دلیل عدم آشنایی با زبان عربی از بسیاری از امور دینی بی‌خبر بوده قادر به خواندن قرآن نیستند و باید در این امر که در اسلام بسیار بر آن تاکید شده است، آموزش ببینند.بنابراین کار خود به عنوان مبلغ دینی را از همان سال ها آغاز کردم و در سال 2002 نیز با گذراندن آزمون های ویژه رسما امام جماعت زنان را به عهده گرفتم».

در دیگر کشورهای اسلامی داستان به شکل دیگری است و موضوع امام شدن زنان با مخالفت های شدید از سوی عالمان دینی رد می شود. اوایل ماه جاری، یک مفتی مراکشی با صدور فتوایی قرار گرفتن زنان در راس جماعت را شرعا حرام اعلام کرد.

سال گذشته نیز یک زن به هنگام آغاز خواندن خطبه های نماز جمعه برای زنان در بحرین بازداشت شد.

اما رهبران مسلمان در چین مخالفت چندانی با اقدام وانگ شان و دوستش جین میهوا در امام جماعت شدن نکردند.

وانگ شان با لبخند می گوید: «حمایت های همسر من در رسیدن من به این مسئولیت مهم کمک بزرگی بود».

در ایران نیز برخی از مراجع دینی با نماز خواندن زنان به امامت یک زن موافقت کرده اند که این در طول تاریخ اسلام بی سابقه بوده است.

 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ