سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

86/4/30
9:22 ص

طرح محرمانه اتحادیه اروپا و افزایش محدودیت مسلمانان

یک طرح بسیار محرمانه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است موضوعی که به عنوان مسلمانان افراط گرا توصیف کرده را تحت نظارت داشته باشند، پایگاه های اینترنتی اسلامی افراط گرا را محدود کرده و ائمه جمعه و رهبران جامعه اسلامی را ترغیب کنند با افراط گرایی مبارزه کنند

نمایش تصویر در وضیعت عادی                                            

به گزارش مهر، این سند که به دست خبرگزاری رویترز رسیده است از دولتهای اروپایی می خواهد ائمه جمعه را که در اروپا سفر می کنند به شدت مورد نظارت قرار دهند. طی این سند عنوان شده است کشورهای اروپایی باید به جمع آوری و تبادل اطلاعات درباره شخصیتهای افراط گرا پرداخته و توجه ویژه ای به از بین بردن تأثیر آنها داشته باشند.

سازمانهای اطلاعاتی اروپا پس از حملات یازدهم سپتامبر تاکنون به شدت مسلمانان را زیر نظر داشته اند و دامنه جاسوسی آنها از ردیابی حسابهای بانکی تا استراق سمع در مساجد و خطبه های روز جمعه گسترش یافته است.

این طرح محرمانه نسخه به روز شده یک طرح عملیاتی است که در سال 2005 مورد تصویب نمایندگان اتحادیه اروپا قرار گرفته و انتظار می رود ماه جاری مورد بررسی دولتهای اتحادیه اروپا قرار گیرد.

از کشورهای اتحادیه اروپا اطمینان حاصل کنند آموزش های پایه ای نیروهای پلیس صورت گرفته باشد و این امر درباره آموزگاران و مددکاران اجتماعی نیز انجام شود. این سند همچنین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است به بررسی چگونگی اشاعه میانه روی پرداخته تا تأثیر پیامهای افراط گرایانه خنثی شده، منافات آن با اصول حقیقی اسلام مورد تأکید قرار گیرد و از امامان جمعه که دارای توانایی های تدریس و زبان کشور مورد نظر هستند حمایت شود.

بر اساس این طرح کشورهای عضو باید جوامع اسلامی خود را ترغیب کنند به خطبه های هر واعظی اعتنا نکنند بلکه توانایی های وی را مورد بررسی قرار دهند.

بررسی پایگاه های اینترنتی برای بررسی فعالیتهای افراط گرایانه همچنین از دیگر نکات مورد توجه این طرح محرمانه است و کشورها موظف هستند افزایش میزان سخنرانی های ناشی از انزجار در اینترنت را نظارت کرده و همچنین مقامات اتحادیه اروپا در رسانه های اسلامی بیش از گذشته ظاهر شوند تا درک بهتر حاصل شود.

از سوی دیگر مقامات امنیت ملی ملزم شده اند تا اطلاعات خود را با همتایانشان در سایر کشورهای اروپایی به اشتراک گذارند.
 


منبع : خبرگزاری مهر

 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ