سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/1/29
11:53 ص

اولین شبکه ماهواره ای تلویزیونی مسلمانان که 30نوامبر سال 2004در آمریکا افتتاح شد، نه تنها توانسته قریب به هفت میلیون مسلمان آمریکایی را به برنامه های خود علاقه مند کند، بلکه با استقبال فراوان عده قابل توجهی از آمریکاییهای علاقه مند به جنبه های مختلف دین اسلام روبرو شده است.

  بنا بر این گزارش، مسلمانان آمریکا که پس از حادثه 11سپتامبر به شدت آماج حملات رسانه های گروهی آمریکا قرار گرفتند، درهمان زمان نسبت به وجود یک شبکه ماهوارهای انگلیسی زبان در آمریکا احساس نیاز کردند تا از طریق آن، جامعه آمریکا را با فرهنگ و ارزشهای واقعی دین اسلام آشنا کنند.

   موزامیل حسن موسس این شبکه تلویزیونی گفت: جای بسی خوشحالی است که میتوانم با کمال افتخار بگویم که این شبکه علاوه بر داشتن تولیداتی متنوع، توانسته است اتحاد میان مسلمانان آمریکایی را تقویت کند و دربین مسلمانان وغیرمسلمانان آمریکا نیز رابط های دوستانه را برپایه درک متقابل برقرار سازد.

    شبکه ماهواره‌ای و تلویزیونی مسلمانان آمریکا که 24ساعته میباشد، در هفته‌های اول افتتاح خود تنها چهار ایالت دیترویت، میشیگان، تولیدو و اوهایو را تحت پوشش داشت، اما اینک مردم سراسر ایالت متحده آمریکا می توانند از برنامه‌های این شبکه استفاده کنند.

حسن که پیش ازآن بانکدار و مدیر بازاریابی بوده گفت : نام این شبکه پل ها انتخاب شده تا میان جریان فکری آمریکا و مسلمانان پلی برقرار کند. اولین هدف تلویزیون پل‌ها ایجاد پل دوستی و درک میان مسلمانان و غیر مسلمانان است.

   وی برای تامین بودجه شبکه یک طرح تجاری به اجرا در آورده و از حمایت چند سرمایه گذار آمریکایی نیز برخوردار است

این شبکه تلویزیونی مستقر در نیویورک بر برنامه‌های شیوه زندگی و سرگرمی تمرکز دارد که شامل کارتون مسلمانان، برنامه‌های آموزشی و داستان‌های انیمیشن قرآنی و همچنین اخبار، حوادث روز است که اصولا با بی‌طرفی و بی نظری نسبت به دیگر کانال‌ها پخش می‌شود.

حسن با اظهار امیدواری درباره این امر که این شبکه تلویزیونی توجه غیر مسلمانان را نیز به خود جلب کند گفت : مخاطبان اصلی ما 9میلیون مسلمان آمریکایی هستند.

   نام تلویزیون پل‌ها براین اساس انتخاب شده تا برهدف ایجاد پل بین مسلمانان آمریکایی و دیگر آمریکایی‌های جامعه تاکید کند.

  به گفته دست اندرکاران شبکه تلویزیونی مسلمانان آمریکا، انتظار می‌رود که این شبکه در کشورهای کانادا و انگلستان نیز راه اندازی شود.

 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ